راس الخیمه
نوشته شده توسط : فرید طهماسبی

RAK



راس الخیمه



رأس الخیمه در ساحل خلیج فارس قرار دارد و طول ساحل آن ۶۴ کیلومتر است. و از سمت جنوب و شمال شرقی سلطنت عمان قرار دارد، طول داخل رأس الخیمه ۱۲۸ کیلومتر و مجموعه مساحت آن ۱۶۸۴ کیلومتر مربع می‌باشد. از سمت مغرب سهل ساحلی، و اما قسمت شمال صخری وکوهستانی است و این رشته کوه در نزدیکی دهستان شعم به آبهای خلیج فارس می‌پیوندد. و شعم منطقه‌ای حاصلخیز و زراعتی است. نام قدیم رأس الخیمه جلفار بوده‌است.
راس الخیمه (RAK) شمالیترین هفت امیر تشین است. اما به دلیل گسترش جاده امارات جدید می توانید در کمتر از یک ساعت به دبی برسید. RAK با وجود کوه های حجر بر افراشته در پشت نهر و خلیج فارس در حاشیه خشکی بهترین منظره در امارات را دارا است. یک نهر شهر را به دو قسمت قدیمی (خود راس الخیمه) و منطقه ای جدید ترالنخیال تقسیم می کند.
اگر به صورت یک روزه از این منطقه دیدن می کنید بهتر است زمانی را صرف بازدید از بازار در قسمت قدیمی شهر و موزه ی ملی راس الخیمه که در یک قلعه ی قدیمی بنا شده است کنید. مرکز خرید منار یک مجموعه ای تفریحی و خرید بزرگ است که دارای یک سینما، مرکز تفریحی خانوادگی و قسمت ورزش های آبی می باشد. این شهر آرام و ساکت بوده و شروع خوبی برای سیاحت در قسمت های روستایی و تماشای مناطق باستانی قلیله و شیمال می باشد. همچنین چشمه های آب گرم خاط و مسابقه ی شتر سواری در دیق داق ارزش توقف را دارند. شهر مصافی به سمت ساحل شرقی منبع آب های بطری به همین نام است.





:: برچسب‌ها: دیدنیهای دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: